LABİRENT

                         the_maze_runner

Bu filmi izlerken, daha onuncu dakikaya bile gelmeden, film hakkında düşündüğüm ilk şey “Yeni nesil ergen filmlerine, bir tane daha ekleyelim diyerek çekilmiş son filmi buldum” oldu. Film bittiğinde ise düşüncem değişti mi, hayır. Niye mi? Çünkü, popüler film çekmek için gerekli olan malzemelerin hepsi bu filmde mevcut; Çok okunan seri bir kitaptan uyarlanan senaryo, aşk yaşayacak ikili, mücadeleci ve zeki ve çalışkan ve kahraman ve korkusuz yani kısacası mükemmel bir başrol, ergen kitleye hitap edecek dış görünüşe sahip başrol ve kankaları, biraz aksiyon, biraz heyecan, film sonuna doğru biraz biraz çözülen ve merak uyandıran bilinmezlik… Böyle filmlerin belli bir izleyici kitlesi var. Böyle olunca da izleniyor haliyle. Film, sadece izleyiciyi değil, bu tür filmler yaparak turnayı gözünden vuranları da yeterince mutlu ettiğine göre, bana ne demek düşüyor “Alan memnun satan memnun” Hadi filme geçelim.

                                      NE12he2uFYZg44_2_b

Filmi birkaç ufaklıkla izledim. Onların ikinci izleyişleriymiş. Tekrar izleyecek kadar beğenmişler anlayacağınız. Bu arada filmi, izlerken test  etme imkanı bile buldum. Test Sonucu: Ergen nesil filmden çok memnun ve çok mutlu.

Yavrular, filmi önceden izledikleri için, habire heyecan yapıp filmi anlatmaya başlamazlar mı. Baktım böyle olmayacak, hemen “Filmin gidişatı ile ilgili yorum yapanı vururum” diyerek olaya el attım. Böylece filmin sonuna kadar tek başıma yorum yaptım hahahaaa. Filmin gidişatı ve oyuncuların replikleri üzerinde tahminler yapmak hiçte zor değil. Tabi ben replikleri ve oyuncuların yapacaklarını tahmin ettikçe yavrular şok. Ergen nesil için heyecan verici olan bu film, benim için klişelerden öteye gidemedi maalesef.

Oyunculara gelirsek, başrol oğlan ve diğer oyuncular fena değildi. Ama başrol kız, anam anam neydi o. Tam bir fecaat. Rol yeteneğini kaybetmiş de filmde arıyor gibiydi. Sonuna kadar da bulamadı. Bu kızı çok aramışlar mı? Güzel diye seçtiler diyeceğim de ama yok, oda değil. Bide kız çıkmadan önce ergenlerimizden biri ballandıra ballandıra güzelliğini! anlatıp “Kız çok güzel, mavi gözlü, siyah saçlı” demez mi. Haliyle bende ki beklentide tavan. Kızı gördüğümde ise, şok. O kadar reklamdan sonra bu mudur kardeş. Sonra öğrendim ki ergenimiz seriyi de okumuş. Yazar, kızı orada nasıl anlattıysa, ergenimiz başrol kızı da kabullenmiş, beğenmiş ve bağrına basmış. Yani kitabı çok beğendiği için, önüne kızın rolünde Recep İvedik’i koysalardı da kabullenirdi. Yok yok yoookkk biraz abarttım galiba. O kadar da değil.

Filmde ne var ona gelelim; kocaman duvarlarla çevrili bir labirent ve bu labirentin merkezinde de bir yaşam alanı. Burada yaşayanlar gençler, neden orada oldukları, labirentten önceki yaşantıları hakkında hiçbir şey bilmiyor. Sadece burada hayatta kalmaya çalışan gençler, günün belli saatlerinde açılan kapıdan labirente girerek, çıkış yolunu arıyorlar. Bulmak için labirente girip çıkıyorlar. Böyle devam eden filmimiz, sonlara doğru açılıyor ve diğer seriler için yarım bırakılarak bitiyor.

Film kötü değil, normal. Eminim bu filmden çok daha iyi filmler izlemişsinizdir. Sıkmadan bitiyor, izlettiriyor anlayacağınız. Arada korku, merakta var.  Zamanınız varsa, biraz kafa dağıtmak istiyorsanız, izlenebilecek bir film.

About SHUDRA

Yazıyorum, imla kurallarını ve yazım yanlışlarını umursamadan. Sözel yeteneğim sıfır, ben sayısalcıyım kardeş. Niye mi bu limanlara demir attım? Hep sıkıntı, hep stres .
Bu yazı Film içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

