ÖFF PÖÖÖFFF SIKILDIM

Uzuuuuuuuun bir aradan sonra yine buradayım. Kamm bekkkk bloğum, kaammm beeek internet, kam bekkk, kamm bek, kammmmm beeekkkkk!.. Niye mi geldim? Cevap belli. SIKILDIM. Vakit Çok, Yapacak Şey Yok. Maksat vakit öldürmek. Zaten verdiğim ara Teoman’ın ki kadar bile olmadı. Uzun olmasa da ara aradır dimi. Diğer bir nedende internet dünyası üzüntü içindeydi, hekesler beni bekliyordu. Bende daha fazla üzmeyeyim insanları dedim ve  yazdım.(Kimse benle dalga geçemez, ben kendim geçerim o kadar  adlı çalışmam 🙂 )

Abuk subuk, hatalarla dolu, daldan dala atlayıp, ne yazdığımı anlamadan sonuna gelmeyi özlemişim be ya. O zaman kaldığım yerden tam gaz devam. Şu andan itibaren konumuz “HOBBİT” ve “YÜZÜKLERİN EFENDİSİ”

Yüzüklerin__Efendisi

Şimdi diyeceksiniz ki onlar ayrı filmler değil mi? Değil. Zaten biliyordunuz değil mi? Ana konudan yine saptık. Dönelim hemen. İki farklı isim altında çekilen bu filmlerimiz tam altı tane. Hepsi aynı konuyu anlatan filmlerin ilk çekilen kısmı Yüzüklerin Efendisi aslında 4,5 ve 6. bölüm iken, daha sonra çekilen Hobbit ise 1,2 ve 3. bölüm. Bu durum bir yerden tanıdık geldi değil mi? Star Wars desem. Bu seri, Star Wars tan farklı olarak arada çok uzun yıllar olmadan çekildi. Böylece bölümler arasında çekim kalitesi açısından fark göremiyorsunuz. Hobbit 1 den başlayarak 2 ve 3 ü izleyip sonrada Yüzüklerin Efendisi serisine başalyıp izlediğinizde birbirinin devamı hisini tam anlamıyla yansıtıyor. Bir bütün olduğunu hikayenin devamı olduğunu hissediyorsunuz.

Yüzüklerin Efendisi kitabı daha cazip geldiği için önce o çekildi. Yüzüklerin Efendisi ve Yönetmen Peter Jakson un başarısından sonra Hobbit in de çekilmesine karar verildi. Zevkle izlenecek başka bir fantastik film daha ortaya çıktı. Hobbit filmlerinin çekilmesi sonrasında , Yüzüklerin Efendisinden kalan muammalar da cevap buldu diyebiliriz. Sırf bu yüzden Hobbitten başlayarak tekrar izledim 6 filmi. Herşey yerli yerine oturdu diyebilirim.

Filmin oyuncularının kalitesinden söz etmeye gerek bile yok aslında. Hollywood un demirbaşları olan Christopher Lee, Orlando Bloom, Ian McKellen, Viggo Mortessen, Elijah Wood, Liv Tyler, Cate Blanchett, Hugo Weaving ve  diğerleri. O kadar çok iyi oyuncu var ki hepsini sayamayacağım. Ahanda bir kaçı

The-Hobbit-Viggo-Mortensen-Aragorn966_b

Frodo-Elijah-Wood-lord-of-the-rings-27496006-1920-800

ian-mckellan-shall-not-pass-video20730_3

Filmin konusuna gelecek olursak; Kötü ve iyinin savaşı gibi gözüken bu film derinlerde insanı eleştiriyor. İnsanın güce olan tutkusu, Dünya’ya hakim olma isteğinin sonuçları, bitmek tükenmek bilmeyen hırsları anlatılmış. Ana konuyu anlatmak için seçilen öge ise bir yüzük. Bu yüzük öyle böyle bir yüzük değil, güç yüzüğü, hakimiyet simgesi. Bu yüzüğe sahip olan güce ve güce bağlı olarak da Dünya’ya sahip oluyor, insanlara hükmedebiliyor. Zayıf olan ve güç sevdasıyla yanıp tutuşan insanların yüzükle imtihanı, bunun sonucunda tüm Dünyanın sürüklendiği savaş ve yıkım işleniyor. Yüzük sadece bir sembol, asıl olan ise taşıdığı anlam da diyebiliriz.

ring

Herkesin çılgınlar gibi peşinden koştuğu yüzük

Filmi izlerken yazar Tolkien in hayal dünyasının ne kadar farklı olduğunu düşündüm. Hobbit kitabın 1937 de, Yüzüklerin Efendisini ise 1957 de yayınlamış. Taaa o yıllarda bunları düşünüp bu kadar derin ve karmaşık ilişkiler ağını kurup bu kitapları yazabilmesi beni şaşırttı. Nasıl bir hayal dünyası var senin Tolkien dedim. Hele kitaplarından birini okuyunca ben hepten şok. Kitabın yanında filmler çok çok basit kalıyor. Zaten kitaptan senaryolaştırılmış bir çok film için de bu durum söz konusu değilmiki.

Velhasıl kelam fantastik sevenler için tavsiye eder, sevmeyenlere de şans vermesi öneririm. Son

HOBBİT FRAGMAN

YÜZÜKLERİN EFENDİSİ FRAGMAN

Bir daha ne zaman buralara uğrarım Allah bilir. Bayyyy

About SHUDRA

Yazıyorum, imla kurallarını ve yazım yanlışlarını umursamadan. Sözel yeteneğim sıfır, ben sayısalcıyım kardeş. Niye mi bu limanlara demir attım? Hep sıkıntı, hep stres .
Bu yazı Film içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

